Η αγορά και πώληση domain names είναι μια διαδικασία που απαιτεί όχι μόνο τεχνικές γνώσεις, αλλά και κατανόηση της ψυχολογίας του αγοραστή. Πολλά domains μένουν ανεκμετάλλευτα ή πωλούνται σε χαμηλότερη τιμή από το δυναμικό τους, επειδή οι πωλητές πέφτουν σε κοινά ψυχολογικά λάθη. Ας δούμε τα 5 πιο συχνά και πώς να τα αποφύγεις.
1. Υπερτίμηση του domain
Πολλοί πωλητές έχουν συναισθηματικό δέσιμο με το domain και το υπερτιμούν, πιστεύοντας πως αξίζει περισσότερο από ό,τι η αγορά αποδέχεται.
-
Τι να κάνεις: Κάνε έρευνα αγοράς και σύγκριση με παρόμοια domains. Να είσαι ρεαλιστής για να μην απωθήσεις τους αγοραστές.
2. Αγνόηση της πρώτης επαφής
Η πρώτη επικοινωνία είναι κρίσιμη. Αν ο πωλητής δεν απαντήσει άμεσα ή δεν δείξει επαγγελματισμό, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να στραφεί αλλού.
-
Τι να κάνεις: Απάντα γρήγορα και ευγενικά, ακόμα κι αν η προσφορά δεν είναι αυτή που θέλεις.
3. Αργή απόκριση στις διαπραγματεύσεις
Η καθυστέρηση σε προσφορές ή ερωτήματα μπορεί να εκνευρίσει τον αγοραστή και να χαθεί η ευκαιρία.
-
Τι να κάνεις: Θέσε ειδοποιήσεις για να απαντάς μέσα σε λίγες ώρες ή την ίδια μέρα.
4. Μη ξεκάθαρη πολιτική τιμολόγησης
Όταν ο πωλητής δεν είναι διαφανής για την τιμή ή εμφανίζει διαφορετικές τιμές, χάνει αξιοπιστία.
-
Τι να κάνεις: Καθόρισε από πριν ένα εύρος τιμής ή ένα πλαίσιο διαπραγμάτευσης και comunica το ξεκάθαρα.
5. Φόβος απώλειας της διαπραγμάτευσης
Κάποιοι πωλητές αρνούνται να κατεβάσουν την τιμή ή να ακούσουν προτάσεις, από φόβο ότι “χαρίζουν” το domain.
-
Τι να κάνεις: Να είσαι ανοιχτός σε συζητήσεις και να βλέπεις την πώληση ως win-win.
Παραδείγματα από την αγορά domain names
Η υπερτίμηση που “χάλασε” συμφωνία
Ένας πωλητής κράτησε ένα domain με αξία αγοράς περίπου 10.000€, αλλά επέμενε σε τιμή 30.000€. Ο υποψήφιος αγοραστής πήγε αλλού και το domain πούλησε τελικά σε άλλη περίπτωση για 11.500€ — χάνοντας ο πωλητής την ευκαιρία.
Η πρώτη επαφή που άργησε και χάθηκε η πώληση
Μία εταιρεία ενδιαφέρθηκε για ένα domain και έστειλε μήνυμα στον πωλητή. Ο πωλητής απάντησε μετά από 5 ημέρες, ο ενδιαφερόμενος είχε ήδη κλείσει συμφωνία με άλλον πωλητή.
Η αργή απόκριση που εκνεύρισε τον αγοραστή
Σε μια περίπτωση, η αργή ανταπόκριση σε μια προσφορά είχε σαν αποτέλεσμα ο αγοραστής να αποσύρει το ενδιαφέρον και να στραφεί σε domain που προσέφεραν πιο γρήγορη επικοινωνία.
Μη ξεκάθαρη πολιτική τιμολόγησης
Ένας πωλητής έδινε διαφορετικές τιμές σε διαφορετικούς ενδιαφερόμενους χωρίς σαφή κριτήρια, προκαλώντας αμφιβολίες και τελικά αποτυχία πώλησης.
Ο φόβος απώλειας που “πάγωσε” τη συμφωνία
Ένας πωλητής αρνούνταν να κάνει οποιαδήποτε υποχώρηση, παρόλο που η προσφορά ήταν κοντά στην τιμή που θα δεχόταν. Το αποτέλεσμα ήταν η συμφωνία να χαθεί και το domain να μείνει ανεκμετάλλευτο.
Συμπέρασμα
Αν αποφύγεις αυτά τα ψυχολογικά λάθη, θα αυξήσεις σημαντικά τις πιθανότητες να πουλήσεις το domain σου γρήγορα και στην καλύτερη δυνατή τιμή. Θυμήσου: η επιτυχία στις πωλήσεις domains κρύβεται στην ισορροπία ανάμεσα στην στρατηγική τιμολόγηση και στην αποτελεσματική επικοινωνία.